Regulamin rekrutacji

Zespół Szkół w Czudcu

38 – 120 Czudec,  ul. Parkowa 7

      tel./ fax.   017 277-10-13   e-mail: zs_czudec@strzyzowski.pl

                                             www.zsczudec.pl  

  1. Procedury kwalifikowania kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych
    w Zespole Szkół w Czudcu w roku szkolnym 2025/2026

Regulamin opracowano na podstawie:

  • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U.2021.1082),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U.2019.1737).
  • Zmiana ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
    w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.).
  • Zarządzenie Nr 3/2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r.

w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych i publicznych branżowych szkół II stopnia oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych, na rok szkolny 2025/2026 w województwie podkarpackim, załącznik nr.1, załącznik nr.2.

  • 1

Szkolna Komisja Rekrutacyjna

  1. W Zespole Szkół w Czudcu tworzy się Szkolną Komisję Rekrutacyjną powołaną przez dyrektora szkoły w terminie do 01.03.2025 roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który odbywa się nabór.
  2. W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tej szkoły w tym:
    • przewodniczący,
    • inni nauczyciele w ilości zależnej od potrzeb postępowania rekrutacyjnego.
  3. W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
    • dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
    • osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym prowadzonym do danej szkoły.
  4. Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego.
  5. Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
  • zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych (jeśli jest taka potrzeba);
  • sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, na podstawie zweryfikowanego wniosku, o którym mowa w art. 149 ustawy – Prawo Oświatowe.
  • spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
  • sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo Oświatowe;
  • sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach sprawdzianów, prób sprawności fizycznej, rozmowy kwalifikacyjnej lub badań uzdolnień kierunkowych (jeśli jest taka potrzeba),
  • sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
  • sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
  • sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego wg wzoru
  1. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły lub na kwalifikacyjny kurs zawodowy i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
  2. Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
  3. Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
  4. Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji
    o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
  5. W sytuacjach szczególnych związanych ze stanami nadzwyczajnymi ogłoszonymi na terenie kraju lub województwa posiedzenie komisji może odbywać się w sposób zdalny, przy czym głosowanie powinno być przeprowadzone w sposób wykluczający ingerencję osób postronnych
    i przeprowadzone w sposób zapewniający ochronę danych osobowych kandydatów i ich opiekunów.
  6. Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają:
    • datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej,
    • imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu,
    • informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną
      w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego,
    • liczbę uczniów przyjętych do:
      • Liceum Ogólnokształcącego,
      • Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo – ratowniczy,
      • Technikum  z podziałem na  liczbę uczniów w poszczególnych zawodach,
      • Branżowej Szkoły I Stopnia z podziałem na: liczbę uczniów w poszczególnych zawodach i liczbę uczniów wybierających język angielski lub  język niemiecki jako język oby nowożytny nauczany w szkole branżowej,
    • liczbę przyjętych słuchaczy do:
      • Branżowej Szkoły II Stopnia,
    • podpisy przewodniczącego i członków komisji rekrutacyjnej.
  7. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, załącza się listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych sporządzone przez komisję rekrutacyjną
    w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
  • 2

Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów

  1. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły składają dokumenty w terminie określonym przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty – § 4 terminy rekrutacji.
  2. Wymaganą dokumentację stanowią:

 

Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do:

czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego:

  • podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL(wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
  • świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
  • zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
  • karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
  • dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
    w zajęciach wychowania do życia w rodzinie,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę

czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo- ratowniczy

  • podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL(wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
  • świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
  • zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
  • karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
  • dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia w zajęciach wychowania do życia w rodzinie,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o braku przeciwwskazań do przeprowadzenia testu sprawności.

pięcioletniego Technikum:

  • podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL, (wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
  • świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
  • zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
  • karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
  • dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim.
  • opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
  • zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (dokument skierowania podpisany przez dyrektora wydaje komisja rekrutacyjna),
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
    w zajęciach wychowania do życia w rodzinie,
  • oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku
    w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

trzyletniej Branżowej Szkoły I Stopnia:

  • podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL, (wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
  • świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
  • karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
  • zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
  • dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim,
  • opinia/orzeczenie publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wydana w sprawie dotyczącej zdrowia, wychowania i edukacji ucznia,
  • zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, (dokument skierowania podpisany przez dyrektora wydaje komisja rekrutacyjna),
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
    w zajęciach wychowania do życia w rodzinie,
  • oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku
    w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
  • oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych), oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów o wyrażeniu zgody do uczęszczania do klasy wielozawodowej,
  • skierowanie młodocianego pracownika na naukę dokształcającą w szkole.

dwuletniej Branżowej Szkoły II Stopnia:

  • podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL,
  • świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej,
  • zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I Stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II Stopnia,
  • dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
  • zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim,
  • opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
  • zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, (skierowania wydaje komisja rekrutacyjna),
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły.
  1. Przy składaniu wymaganej dokumentacji do wszystkich szkół na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej kandydata obowiązuje nabór drogą elektroniczną.
  2. Oryginały świadectwa ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej i zaświadczenia o egzaminie ósmoklasisty kandydaci dostarczają, jako potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole w terminie określonym w § 4 – terminy rekrutacji.
  3. Branżowa Szkoła II Stopnia prowadzi nabór w formie tradycyjnej (papierowej) w sekretariacie szkoły, składanie podań według wzoru.
  • 3

Kwalifikowanie kandydatów do poszczególnych typów szkół w Zespole Szkół w Czudcu

  1. Podstawą zakwalifikowania kandydatów do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej jest osiągnięcie określonych przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną progów punktowych stanowiących wynik, będący sumą uzyskanych punktów.
  2. Do Liceum Ogólnokształcącego, Technikum i BS I stopnia nie będą przyjmowani kandydaci
    z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej.
  3. Kandydaci z orzeczeniem o niepełnosprawności co najwyżej w stopniu lekkim mogą zostać przyjęci do Szkoły Branżowej I stopnia kształcącej w zawodach pomocniczych.
  4. Do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych przyjmuje się absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej, którzy nie ukończyli 18 roku życia.
  5. O przyjęciu uczniów powracających z zagranicy decyduje dyrektor szkoły na podstawie świadectwa wydanego przez szkołę za granicą i sumy lat nauki szkolnej ucznia.
  6. Przedmioty uwzględniane w postępowaniu rekrutacyjnym we wszystkich typach szkół ponadpodstawowych: język polski, matematyka i dodatkowo:

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

  • geografia
  • historia
  • próg punktowy 70 pkt oraz ocena z zachowania co najmniej dobra.

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE – ODDZIAŁ POŻARNICZO – RATOWNICZY

  • język angielski
  • biologia

próg punktowy 70 pkt oraz ocena z zachowania co najmniej dobra.

TECHNIKUM

  • technik budownictwa : fizyka
  • geografia

próg punktowy 50 pkt

technik robót wykończeniowych w budownictwie:

  • geografia
  • informatyka

próg punktowy 50 pkt

technik żywienia i usług gastronomicznych:

  • geografia
  • biologia

próg punktowy 50 pkt

technik hotelarstwa:

  • geografia
  • informatyka

próg punktowy 50 pkt

technik architektury krajobrazu:

  • geografia
  • informatyka

próg punktowy 50 pkt

technik usług kelnerskich:

  • geografia
  • informatyka

próg punktowy 50 pkt

SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA:

wszystkie zawody

  • język obcy
  • informatyka

próg punktowy – do wyczerpania limitu miejsc

pracownik pomocniczy obsługi hotelowej*

  • geografia
  • historia

pracowni pomocniczy gastronomii*

  • biologia
  • geografia

próg punktowy – do wyczerpania limitu miejsc

  1. Na semestr pierwszy klasy I Branżowej Szkoły II Stopnia przyjmuje się:
  2. a) kandydatów, którzy ukończyli Branżową Szkołę I Stopnia w okresie 5 lat szkolnych poprzedzających rok szkolny, na który ubiegają się o przyjęcie do Branżowej Szkoły II Stopnia.
  3. Obowiązkowy kwalifikacyjny kurs zawodowy organizuje szkoła w porozumieniu z Centrum Kształcenia Zawodowego.
  4. Forma kształcenia: dzienna, zaoczna: do wyczerpania limitu miejsc.
  5. W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek posiadania świadectwa ukończenia Branżowej Szkoły I stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II stopnia niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
  • wymienione na świadectwie ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia oceny z języka polskiego i matematyki oraz dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących: informatyka, język niemiecki
  • świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia z wyróżnieniem,
  1. Na podstawie: Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737)  ustala się co następuje:
  2. a) Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjnym maksymalnie 200 punktów, w tym:
  • Punkty za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej – maksymalnie 100 punktów możliwych do uzyskania.
  • Punkty za świadectwo: oceny z j. polskiego, matematyki i dwóch wybranych przedmiotów, szczególne osiągnięcia, świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem oraz aktywność społeczną – maksymalnie 100 punktów możliwych do uzyskania.
  • W przypadku kandydatów do liceum ogólnokształcącego – oddział pożarniczo – ratowniczy  dodatkowo wyniki z testu sprawności.
  1. b) Kryteria rekrutacji:

1) do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej Liceum Ogólnokształcącego, Technikum
i Branżowej Szkoły I Stopnia (przeliczanie na punkty):

KRYTERIA DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ Maksymalna liczba punktów
PUNKTY ZA ŚWIADECTWO w tym: 100 pkt
ocena z języka polskiego ( za ocenę celujący ) 18 pkt
ocena z matematyki ( za ocenę celujący ) 18 pkt
ocena z I przedmiotu ( za ocenę celujący ) 18 pkt
ocena z II  przedmiotu ( za ocenę celujący ) 18 pkt
szczególne osiągnięcia 18 pkt
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem 7pkt
aktywność społeczna w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu 3pkt
PUNKTY ZA EGZAMIN OŚMIOKLASISTY  w tym: 100 pkt
wynik z języka polskiego 100% x 0,35 = 35pkt
wynik z matematyki 100% x 0,35 = 35pkt
wynik z języka obcego nowożytnego 100% x 0,30 = 30pkt

 

w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej za oceny wyrażone w stopniu:

  1. celującym – przyznaje się po 18 punktów;
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
  3. dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.

w przypadku przeliczania na punkty wyników z testu sprawności dla Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo – ratowniczy:

  1. 95-100- przyznaje się 18 pkt
  2. 80-94- przyznaje się 17 pkt
  3. 60-79- przyznaje się 14 pkt
  4. 40-59- przyznaje się 8 pkt
  5. 20-39- przyznaje się 2 pkt

Dla Kandydatów, którzy zostali zwolnieni z części lub całości egzaminu ósmoklasisty, liczbę punktów za ten egzamin ustala się przeliczając na punkty oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, w sposób określony w § 8 Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737)

 

 

 

 

 

 

 2) na semestr 1 Branżowej Szkoły II Stopnia (przeliczanie na punkty):

KRYTERIA DLA ABSOLWENTÓW BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA Maksymalna liczba punktów
PUNKTY ZA ŚWIADECTWO w tym: 100 pkt
ocena z języka polskiego (za ocenę celujący) 18 pkt
ocena z matematyki (za ocenę celujący) 18 pkt
ocena z I przedmiotu  (za ocenę celujący) 18 pkt
ocena z II  przedmiotu  (za ocenę celujący) 18 pkt
szczególne osiągnięcia 18 pkt
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem 7 pkt

w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia za oceny wyrażone w stopniu:

  1. celującym – przyznaje się po 18 punktów;
  2. bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
  3. dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
  4. dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
  5. dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
  1. Zasady przyznawania punktów za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
Szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie  Liczba punktów
1/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień ·        tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,·        tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

·         tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;

2/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim: ·        tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,·        tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punktów,

·         tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punktów,

3/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty: ·        dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,·        dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,

·        dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

·        tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,

·        tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,

·        tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;

4/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim: ·        dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 10 punktów,·        dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 7 punktów,

·        dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 5 punktów,

·        tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 7 punktów,

·        tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 3 punktów,

·        tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej  – przyznaje się 2 punktów;

5/ uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wyżej wymienione, artystycznych lub sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu: ·        międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,·        krajowym – przyznaje się 3 punkty,

·        wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,

·        powiatowym – przyznaje się 1 punkt,

w przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych  zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych , na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.

  1. O przyjęciu do szkoły będzie decydowała kolejność na liście, ustalona w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.
  2. Kandydaci, którzy uzyskali ocenę naganną zachowania nie mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym bez zgody dyrektora Zespołu Szkół w Czudcu.
  3. Do Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo-ratowniczy kwalifikowani są kandydaci z co najmniej dobrą oceną zachowania.
  • 4

Terminy rekrutacji

  1. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych: czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego, pięcioletniego Technikum i Branżowej Szkół I Stopnia na rok szkolny 2024/2025 na terenie województwa podkarpackiego: 
Lp. Rodzaj czynności Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym
Termin
w postępowaniu uzupełniającym
2 3 4
1 Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami z wyłączeniem szkół i oddziałów dwujęzycznych i oddziałów międzynarodowych, oddziałów przygotowania wojskowego, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe. od19.05.2025 r.

do

13.06.2025 r.

do godz. 15:00

od25.07.2025 r.

do

28.07.2025 r.

do godz. 15:00

2 Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty. od27.06.2025 r.

do

07.07.2025 r.

do godz. 15:00

—————-
3 Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przezkandydata warunków poświadczanych w

oświadczeniach, w tym dokonanie przez

przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności.

do08.07.2025 r. do30.07.2025 r.
4 Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków  lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta(burmistrza, prezydenta) wskazanych w oświadczeniach. do09.07.2025 r. do01.08.2025 r.
5 Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. do15.07.2025 r.

do godz. 12:00

do04.08.2025 r.

do godz. 12:00

6 Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowań na badania lekarskie, o których mowa w art.134 ust. 1 pkt 2,4,5 ustawy – Prawo oświatowe od 19.05.2025 r.

do

18.07.2025 r.   

od 25.07.2025r.

do

01.08.2025r.

7 Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończeniaszkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe: zaświadczenia lekarskiego

zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego

o braku przeciwwskazań zdrowotnych do

kierowania pojazdem.

od15.07.2025 r.

do

18.07.2025 r.

do godz. 14:00

od04.08.2025 r.

do

08.08.2025 r.

do godz. 14:00

8 Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. 15.07.2025 r.do godz. 12:00 04.08.2025 r,do godz. 12:00
9 Poinformowanie przez dyrektora szkoły Kuratora Oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. do21.07.2025 r.

do godz. 14:00

do11.08.2025 r.

do godz. 14:00

10 Opublikowanie przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych w województwie. do 23.07.2025 r.do godz. 15:00 13.08.2025 r.
do godz. 15:00
11 Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. do 25.07.2025 r. do 14.08.2025 r.
12 Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia. do 3 dni od dnia wystąpienia
o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
13 Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
14 Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły.

*W sytuacjach wyjątkowych będzie ustalony dodatkowy termin testu sprawności fizycznej indywidualnie dla potrzeb kandydatów. Wyniki podawane będą na bieżąco.

 

  1. Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na pierwszy semestr klas I publicznych branżowych szkół II stopnia na rok szkolny 2025/2026 na terenie województwa podkarpackiego
Lp. Rodzaj czynności Termin
w postępowaniu rekrutacyjnym
Termin
w postępowaniu uzupełniającym
2 3 4
1 Złożenie wniosku o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do 25.06.2025r. do 16.07.2025r.
2 Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. do 27.06.2025r. do 18.07.2025r.
3 Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagęw postępowaniu rekrutacyjnym, w tym

potwierdzonych przez wójta (burmistrza lub

prezydenta) okoliczności wskazanych

w oświadczeniach

do 03.07.2025 r. do 24.07.2025 r.
4 Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do04.07.2025 r.

do godz. 12:00

do25.07.2025 r.

do godz.12:00

5 Wydanie przez szkołę prowadzącą kształceniezawodowe skierowania na badanie lekarskie

kandydatowi, który dokonał wyboru kształcenia wdanym zawodzie

do08.07.2025 r. do29.07.2025 r.
6 Potwierdzenie przez rodzica kandydata albokandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci

przedłożenia:

W przypadku ubiegania się o przyjęcie do branżowej

szkoły II stopnia:

-oryginału świadectwa ukończenia branżowej szkoły

I stopnia lub zasadniczej szkoły zawodowej

-zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej

szkole I stopnia lub zasadniczej szkole zawodowej

W przypadku ubiegania się do branżowej szkoły II

stopnia:

– zaświadczenia lekarskiego zawierającego

orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych

do podjęcia nauki zawodu lub odpowiednio

– orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań

zdrowotnych do kierowania pojazdami

od04.07.2025 r.

do

10.07.2025 r.

do godz.15:00

od25.07.2025 r.

do

31.07.2025 r.

do godz.15:00

7 Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych 11.07.2025 r.do godz. 12:00 01.08.2025 r.do godz. 12:00
8 Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej osporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do16.07.2025 r. do06.08.2025 r.
9 Sporządzenie przez komisję rekrutacyjnąuzasadnienia odmowy przyjęcia do 3 dni od dnia wystąpienia osporządzenie uzasadnienia odmowy

przyjęcia

10 Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania odrozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia

 

Zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy2, komisja rekrutacyjna, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, rozpatruje w postępowaniu uzupełniającym wniosek kandydata złożony po terminie określonym powyżej, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.

  • 5

Postanowienia końcowe

  1. Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do Zespołu Szkół w Czudcu oraz termin zakończenia postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych określony jest przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
  2. O decyzji komisji zawiadamia się kandydatów przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
  3. Protokół z postępowania rekrutacyjnego, pełny wykaz kandydatów zakwalifikowanych i tych którzy nie zostali zakwalifikowani, informacje o uzyskanych punktach przechowywane są
    w szkole nie krócej niż przez 1 rok.
  4. Odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej mogą być zgłaszane dyrektorowi szkoły
    w terminie określonym przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
  5. Każdy uczeń realizuje 2 przedmioty w zakresie rozszerzonym.

Załączniki: 

  1. Załącznik nr 1
  2. Załącznik nr.2 Klauzula dla uczniów i rodziców
  3. Załącznik nr 3 Oświadczenie rodzica  prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły
  4. Załacznik_nr_4 Oświadczenie rodziców  prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii
  5. Załacznik_nr_5 Oświadczenie rodziców  prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach wychowania do życia w rodzinie
  6. Załącznik nr 6 Oświadczenie rodziców  prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych
  7. Załącznik nr 7 Oświadczenie rodziców  prawnych opiekunów o wyrażeniu zgody na uczęszczanie do klasy wielozawodowej
  8. Załącznik nr 8 Skierowanie młodocianego pracownika na naukę dokształcającą w szkole
  9. Załącznik nr 9 Podanie o przyjęcie słuchacza do Branżowej Szkoły II Stopnia
  10. Załącznik nr 10 Oświadczenie rodziców  prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych
  11. Załącznik nr 11 Oświadczenie o braku przeciwwskazań do przeprowadzenia testów