|
- Procedury kwalifikowania kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych
w Zespole Szkół w Czudcu w roku szkolnym 2025/2026
Regulamin opracowano na podstawie:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U.2021.1082),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U.2019.1737).
- Zmiana ustawy – Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2018.2245).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.). - Zarządzenie Nr 3/2025 Podkarpackiego Kuratora Oświaty z dnia 20 stycznia 2025 r.
w sprawie określenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych, na semestr pierwszy klas I publicznych szkół policealnych i publicznych branżowych szkół II stopnia oraz do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych i liceów ogólnokształcących dla dorosłych, na rok szkolny 2025/2026 w województwie podkarpackim, załącznik nr.1, załącznik nr.2.
- 1
Szkolna Komisja Rekrutacyjna
- W Zespole Szkół w Czudcu tworzy się Szkolną Komisję Rekrutacyjną powołaną przez dyrektora szkoły w terminie do 01.03.2025 roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który odbywa się nabór.
- W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne szkoły wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tej szkoły w tym:
- przewodniczący,
- inni nauczyciele w ilości zależnej od potrzeb postępowania rekrutacyjnego.
- W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
- dyrektor szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
- osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym prowadzonym do danej szkoły.
- Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego.
- Do zadań Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:
- zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych (jeśli jest taka potrzeba);
- sporządzenie listy kandydatów, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, na podstawie zweryfikowanego wniosku, o którym mowa w art. 149 ustawy – Prawo Oświatowe.
- spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
- sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy Prawo Oświatowe;
- sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach sprawdzianów, prób sprawności fizycznej, rozmowy kwalifikacyjnej lub badań uzdolnień kierunkowych (jeśli jest taka potrzeba),
- sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
- sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych,
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego wg wzoru
- Przewodniczący komisji rekrutacyjnej umożliwia członkom komisji zapoznanie się z wnioskami o przyjęcie do szkoły lub na kwalifikacyjny kurs zawodowy i załączonymi do nich dokumentami oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
- Posiedzenia komisji rekrutacyjnej zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
- Prace komisji rekrutacyjnej są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu komisji bierze udział co najmniej 2/3 osób wchodzących w skład komisji.
- Osoby wchodzące w skład komisji rekrutacyjnej są obowiązane do nieujawniania informacji
o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, które mogą naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły. - W sytuacjach szczególnych związanych ze stanami nadzwyczajnymi ogłoszonymi na terenie kraju lub województwa posiedzenie komisji może odbywać się w sposób zdalny, przy czym głosowanie powinno być przeprowadzone w sposób wykluczający ingerencję osób postronnych
i przeprowadzone w sposób zapewniający ochronę danych osobowych kandydatów i ich opiekunów. - Protokoły postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego zawierają:
- datę posiedzenia komisji rekrutacyjnej,
- imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu,
- informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję rekrutacyjną
w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, - liczbę uczniów przyjętych do:
- Liceum Ogólnokształcącego,
- Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo – ratowniczy,
- Technikum z podziałem na liczbę uczniów w poszczególnych zawodach,
- Branżowej Szkoły I Stopnia z podziałem na: liczbę uczniów w poszczególnych zawodach i liczbę uczniów wybierających język angielski lub język niemiecki jako język oby nowożytny nauczany w szkole branżowej,
- liczbę przyjętych słuchaczy do:
- Branżowej Szkoły II Stopnia,
- podpisy przewodniczącego i członków komisji rekrutacyjnej.
- Do protokołów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, załącza się listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych sporządzone przez komisję rekrutacyjną
w ramach przeprowadzanego postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
- 2
Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów
- Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły składają dokumenty w terminie określonym przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty – § 4 terminy rekrutacji.
- Wymaganą dokumentację stanowią:
Dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do:
czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego:
- podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL(wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
- świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
- karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
- dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
- opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
w zajęciach wychowania do życia w rodzinie, - oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę
czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo- ratowniczy
- podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL(wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
- świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
- karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
- dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
- opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia w zajęciach wychowania do życia w rodzinie,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o braku przeciwwskazań do przeprowadzenia testu sprawności.
pięcioletniego Technikum:
- podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL, (wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
- świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
- karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
- dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
- zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim.
- opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
- zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (dokument skierowania podpisany przez dyrektora wydaje komisja rekrutacyjna),
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
w zajęciach wychowania do życia w rodzinie, - oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku
w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły, - oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
trzyletniej Branżowej Szkoły I Stopnia:
- podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL, (wydruk z systemu elektronicznej rekrutacji),
- świadectwo ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty,
- karta zdrowia ucznia (przekazywana jest bezpośrednio przez ucznia lub opiekuna prawnego do higienistki szkolnej),
- zaświadczenie Podkarpackiego Kuratora Oświaty o uzyskaniu tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego,
- dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
- zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim,
- opinia/orzeczenie publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, wydana w sprawie dotyczącej zdrowia, wychowania i edukacji ucznia,
- zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, (dokument skierowania podpisany przez dyrektora wydaje komisja rekrutacyjna),
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii/etyki organizowanych przez szkołę,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o rezygnacji z możliwości uczestnictwa ucznia
w zajęciach wychowania do życia w rodzinie, - oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku
w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły, - oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o miejscu odbywania się praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych), oświadczenie rodziców/ prawnych opiekunów o wyrażeniu zgody do uczęszczania do klasy wielozawodowej,
- skierowanie młodocianego pracownika na naukę dokształcającą w szkole.
dwuletniej Branżowej Szkoły II Stopnia:
- podanie o przyjęcie do szkoły z wpisanym numerem PESEL,
- świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej,
- zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I Stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II Stopnia,
- dwie fotografie (opisane na odwrocie: imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania),
- zaświadczenie (dyplom) o osiągnięciach sportowych lub artystycznych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim, ponadwojewódzkim,
- opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej (jeżeli kandydat taki dokument posiada),
- zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, (skierowania wydaje komisja rekrutacyjna),
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły.
- Przy składaniu wymaganej dokumentacji do wszystkich szkół na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej kandydata obowiązuje nabór drogą elektroniczną.
- Oryginały świadectwa ukończenia ośmioletniej szkoły podstawowej i zaświadczenia o egzaminie ósmoklasisty kandydaci dostarczają, jako potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole w terminie określonym w § 4 – terminy rekrutacji.
- Branżowa Szkoła II Stopnia prowadzi nabór w formie tradycyjnej (papierowej) w sekretariacie szkoły, składanie podań według wzoru.
- 3
Kwalifikowanie kandydatów do poszczególnych typów szkół w Zespole Szkół w Czudcu
- Podstawą zakwalifikowania kandydatów do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej jest osiągnięcie określonych przez Szkolną Komisję Rekrutacyjną progów punktowych stanowiących wynik, będący sumą uzyskanych punktów.
- Do Liceum Ogólnokształcącego, Technikum i BS I stopnia nie będą przyjmowani kandydaci
z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej. - Kandydaci z orzeczeniem o niepełnosprawności co najwyżej w stopniu lekkim mogą zostać przyjęci do Szkoły Branżowej I stopnia kształcącej w zawodach pomocniczych.
- Do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych przyjmuje się absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej, którzy nie ukończyli 18 roku życia.
- O przyjęciu uczniów powracających z zagranicy decyduje dyrektor szkoły na podstawie świadectwa wydanego przez szkołę za granicą i sumy lat nauki szkolnej ucznia.
- Przedmioty uwzględniane w postępowaniu rekrutacyjnym we wszystkich typach szkół ponadpodstawowych: język polski, matematyka i dodatkowo:
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
- geografia
- historia
- próg punktowy 70 pkt oraz ocena z zachowania co najmniej dobra.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE – ODDZIAŁ POŻARNICZO – RATOWNICZY
- język angielski
- biologia
próg punktowy 70 pkt oraz ocena z zachowania co najmniej dobra.
TECHNIKUM
- technik budownictwa : fizyka
- geografia
próg punktowy 50 pkt
technik robót wykończeniowych w budownictwie:
- geografia
- informatyka
próg punktowy 50 pkt
technik żywienia i usług gastronomicznych:
- geografia
- biologia
próg punktowy 50 pkt
technik hotelarstwa:
- geografia
- informatyka
próg punktowy 50 pkt
technik architektury krajobrazu:
- geografia
- informatyka
próg punktowy 50 pkt
technik usług kelnerskich:
- geografia
- informatyka
próg punktowy 50 pkt
SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA:
wszystkie zawody
- język obcy
- informatyka
próg punktowy – do wyczerpania limitu miejsc
pracownik pomocniczy obsługi hotelowej*
- geografia
- historia
pracowni pomocniczy gastronomii*
- biologia
- geografia
próg punktowy – do wyczerpania limitu miejsc
- Na semestr pierwszy klasy I Branżowej Szkoły II Stopnia przyjmuje się:
- a) kandydatów, którzy ukończyli Branżową Szkołę I Stopnia w okresie 5 lat szkolnych poprzedzających rok szkolny, na który ubiegają się o przyjęcie do Branżowej Szkoły II Stopnia.
- Obowiązkowy kwalifikacyjny kurs zawodowy organizuje szkoła w porozumieniu z Centrum Kształcenia Zawodowego.
- Forma kształcenia: dzienna, zaoczna: do wyczerpania limitu miejsc.
- W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek posiadania świadectwa ukończenia Branżowej Szkoły I stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej oraz zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II stopnia niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wymienione na świadectwie ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia oceny z języka polskiego i matematyki oraz dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących: informatyka, język niemiecki
- świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia z wyróżnieniem,
- Na podstawie: Rozporządzenie Ministra Edukacji narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737) ustala się co następuje:
- a) Kandydat ubiegający się o przyjęcie do klasy pierwszej SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ może otrzymać w postępowaniu rekrutacyjnym maksymalnie 200 punktów, w tym:
- Punkty za egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej – maksymalnie 100 punktów możliwych do uzyskania.
- Punkty za świadectwo: oceny z j. polskiego, matematyki i dwóch wybranych przedmiotów, szczególne osiągnięcia, świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem oraz aktywność społeczną – maksymalnie 100 punktów możliwych do uzyskania.
- W przypadku kandydatów do liceum ogólnokształcącego – oddział pożarniczo – ratowniczy dodatkowo wyniki z testu sprawności.
- b) Kryteria rekrutacji:
1) do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej Liceum Ogólnokształcącego, Technikum
i Branżowej Szkoły I Stopnia (przeliczanie na punkty):
KRYTERIA DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ | Maksymalna liczba punktów |
PUNKTY ZA ŚWIADECTWO w tym: | 100 pkt |
ocena z języka polskiego ( za ocenę celujący ) | 18 pkt |
ocena z matematyki ( za ocenę celujący ) | 18 pkt |
ocena z I przedmiotu ( za ocenę celujący ) | 18 pkt |
ocena z II przedmiotu ( za ocenę celujący ) | 18 pkt |
szczególne osiągnięcia | 18 pkt |
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem | 7pkt |
aktywność społeczna w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu | 3pkt |
PUNKTY ZA EGZAMIN OŚMIOKLASISTY w tym: | 100 pkt |
wynik z języka polskiego | 100% x 0,35 = 35pkt |
wynik z matematyki | 100% x 0,35 = 35pkt |
wynik z języka obcego nowożytnego | 100% x 0,30 = 30pkt |
w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej za oceny wyrażone w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 18 punktów;
- bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
- dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
- dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
- dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
w przypadku przeliczania na punkty wyników z testu sprawności dla Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo – ratowniczy:
- 95-100- przyznaje się 18 pkt
- 80-94- przyznaje się 17 pkt
- 60-79- przyznaje się 14 pkt
- 40-59- przyznaje się 8 pkt
- 20-39- przyznaje się 2 pkt
Dla Kandydatów, którzy zostali zwolnieni z części lub całości egzaminu ósmoklasisty, liczbę punktów za ten egzamin ustala się przeliczając na punkty oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, w sposób określony w § 8 Rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz.U. z 2019 r. poz. 1737)
2) na semestr 1 Branżowej Szkoły II Stopnia (przeliczanie na punkty):
KRYTERIA DLA ABSOLWENTÓW BRANŻOWEJ SZKOŁY I STOPNIA | Maksymalna liczba punktów |
PUNKTY ZA ŚWIADECTWO w tym: | 100 pkt |
ocena z języka polskiego (za ocenę celujący) | 18 pkt |
ocena z matematyki (za ocenę celujący) | 18 pkt |
ocena z I przedmiotu (za ocenę celujący) | 18 pkt |
ocena z II przedmiotu (za ocenę celujący) | 18 pkt |
szczególne osiągnięcia | 18 pkt |
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem | 7 pkt |
w przypadku przeliczania na punkty ocen z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia za oceny wyrażone w stopniu:
- celującym – przyznaje się po 18 punktów;
- bardzo dobrym – przyznaje się po 17 punktów;
- dobrym – przyznaje się po 14 punktów;
- dostatecznym – przyznaje się po 8 punktów;
- dopuszczającym – przyznaje się po 2 punkty.
- Zasady przyznawania punktów za szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
Szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie | Liczba punktów |
1/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień | · tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,· tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
· tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów; |
2/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim: | · tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,· tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punktów,
· tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punktów, |
3/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty: | · dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,· dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
· dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów, · tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów, · tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów, · tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty; |
4/ uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim: | · dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,· dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
· dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów, · tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów, · tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punktów, · tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punktów; |
5/ uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wyżej wymienione, artystycznych lub sportowych organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu: | · międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,· krajowym – przyznaje się 3 punkty,
· wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty, · powiatowym – przyznaje się 1 punkt, |
w przypadku gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych , na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia w tych zawodach z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
- O przyjęciu do szkoły będzie decydowała kolejność na liście, ustalona w oparciu o liczbę punktów uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym.
- Kandydaci, którzy uzyskali ocenę naganną zachowania nie mogą uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym bez zgody dyrektora Zespołu Szkół w Czudcu.
- Do Liceum Ogólnokształcącego oddział pożarniczo-ratowniczy kwalifikowani są kandydaci z co najmniej dobrą oceną zachowania.
- 4
Terminy rekrutacji
- Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów, do klas I publicznych szkół ponadpodstawowych: czteroletniego Liceum Ogólnokształcącego, pięcioletniego Technikum i Branżowej Szkół I Stopnia na rok szkolny 2024/2025 na terenie województwa podkarpackiego:
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
2 | 3 | 4 | |
1 | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami z wyłączeniem szkół i oddziałów dwujęzycznych i oddziałów międzynarodowych, oddziałów przygotowania wojskowego, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe. | od19.05.2025 r.
do 13.06.2025 r. do godz. 15:00 |
od25.07.2025 r.
do 28.07.2025 r. do godz. 15:00 |
2 | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty. | od27.06.2025 r.
do 07.07.2025 r. do godz. 15:00 |
—————- |
3 | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przezkandydata warunków poświadczanych w
oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. |
do08.07.2025 r. | do30.07.2025 r. |
4 | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym okoliczności zweryfikowanych przez wójta(burmistrza, prezydenta) wskazanych w oświadczeniach. | do09.07.2025 r. | do01.08.2025 r. |
5 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych. | do15.07.2025 r.
do godz. 12:00 |
do04.08.2025 r.
do godz. 12:00 |
6 | Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowań na badania lekarskie, o których mowa w art.134 ust. 1 pkt 2,4,5 ustawy – Prawo oświatowe | od 19.05.2025 r.
do 18.07.2025 r. |
od 25.07.2025r.
do 01.08.2025r. |
7 | Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończeniaszkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe: zaświadczenia lekarskiego
zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem. |
od15.07.2025 r.
do 18.07.2025 r. do godz. 14:00 |
od04.08.2025 r.
do 08.08.2025 r. do godz. 14:00 |
8 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. | 15.07.2025 r.do godz. 12:00 | 04.08.2025 r,do godz. 12:00 |
9 | Poinformowanie przez dyrektora szkoły Kuratora Oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole. | do21.07.2025 r.
do godz. 14:00 |
do11.08.2025 r.
do godz. 14:00 |
10 | Opublikowanie przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych w województwie. | do 23.07.2025 r.do godz. 15:00 | 13.08.2025 r. do godz. 15:00 |
11 | Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. | do 25.07.2025 r. | do 14.08.2025 r. |
12 | Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia. | do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
|
13 | Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. | do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia. | |
14 | Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. | do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły. |
*W sytuacjach wyjątkowych będzie ustalony dodatkowy termin testu sprawności fizycznej indywidualnie dla potrzeb kandydatów. Wyniki podawane będą na bieżąco.
- Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym terminy składania dokumentów, na pierwszy semestr klas I publicznych branżowych szkół II stopnia na rok szkolny 2025/2026 na terenie województwa podkarpackiego
Lp. | Rodzaj czynności | Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
2 | 3 | 4 | |
1 | Złożenie wniosku o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | do 25.06.2025r. | do 16.07.2025r. |
2 | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków poświadczanych w oświadczeniach, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności. | do 27.06.2025r. | do 18.07.2025r. |
3 | Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagęw postępowaniu rekrutacyjnym, w tym
potwierdzonych przez wójta (burmistrza lub prezydenta) okoliczności wskazanych w oświadczeniach |
do 03.07.2025 r. | do 24.07.2025 r. |
4 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych | do04.07.2025 r.
do godz. 12:00 |
do25.07.2025 r.
do godz.12:00 |
5 | Wydanie przez szkołę prowadzącą kształceniezawodowe skierowania na badanie lekarskie
kandydatowi, który dokonał wyboru kształcenia wdanym zawodzie |
do08.07.2025 r. | do29.07.2025 r. |
6 | Potwierdzenie przez rodzica kandydata albokandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci
przedłożenia: W przypadku ubiegania się o przyjęcie do branżowej szkoły II stopnia: -oryginału świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia lub zasadniczej szkoły zawodowej -zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia lub zasadniczej szkole zawodowej W przypadku ubiegania się do branżowej szkoły II stopnia: – zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki zawodu lub odpowiednio – orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami |
od04.07.2025 r.
do 10.07.2025 r. do godz.15:00 |
od25.07.2025 r.
do 31.07.2025 r. do godz.15:00 |
7 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych | 11.07.2025 r.do godz. 12:00 | 01.08.2025 r.do godz. 12:00 |
8 | Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej osporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | do16.07.2025 r. | do06.08.2025 r. |
9 | Sporządzenie przez komisję rekrutacyjnąuzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia wystąpienia osporządzenie uzasadnienia odmowy
przyjęcia |
|
10 | Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania odrozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej | do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia |
Zgodnie z art. 154 ust. 9 ustawy2, komisja rekrutacyjna, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, rozpatruje w postępowaniu uzupełniającym wniosek kandydata złożony po terminie określonym powyżej, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
- 5
Postanowienia końcowe
- Ogłoszenie listy kandydatów przyjętych do Zespołu Szkół w Czudcu oraz termin zakończenia postępowania rekrutacyjnego do klas pierwszych określony jest przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
- O decyzji komisji zawiadamia się kandydatów przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- Protokół z postępowania rekrutacyjnego, pełny wykaz kandydatów zakwalifikowanych i tych którzy nie zostali zakwalifikowani, informacje o uzyskanych punktach przechowywane są
w szkole nie krócej niż przez 1 rok. - Odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej mogą być zgłaszane dyrektorowi szkoły
w terminie określonym przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty. - Każdy uczeń realizuje 2 przedmioty w zakresie rozszerzonym.
Załączniki:
- Załącznik nr 1
- Załącznik nr.2 Klauzula dla uczniów i rodziców
- Załącznik nr 3 Oświadczenie rodzica prawnego opiekuna o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku w zakresie realizacji działań związanych z promocją Szkoły
- Załacznik_nr_4 Oświadczenie rodziców prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach religii
- Załacznik_nr_5 Oświadczenie rodziców prawnych opiekunów o uczestnictwie uczniów w lekcjach wychowania do życia w rodzinie
- Załącznik nr 6 Oświadczenie rodziców prawnych opiekunów o miejscu odbywania się zajęć dydaktyczno-wychowawczych
- Załącznik nr 7 Oświadczenie rodziców prawnych opiekunów o wyrażeniu zgody na uczęszczanie do klasy wielozawodowej
- Załącznik nr 8 Skierowanie młodocianego pracownika na naukę dokształcającą w szkole
- Załącznik nr 9 Podanie o przyjęcie słuchacza do Branżowej Szkoły II Stopnia
- Załącznik nr 10 Oświadczenie rodziców prawnych opiekunów dotyczące nauki języków obcych nowożytnych
- Załącznik nr 11 Oświadczenie o braku przeciwwskazań do przeprowadzenia testów